lördag 2 januari 2010

Nostalgi Hörnan!

Nu är det dags att börja med min Nostalgi hörna som kommer lite då och då på min blogg! Här kommer jag prata om saker som ger mig en nostalgi känsla, som bland annat spel, filmer och musik!
Först ut är ett fantastiskt spel;


| Chrono Trigger | Super Nintendo | RPG | SQUARESOFT |
Detta är helt klart ett av mina favorit spel eftersom det här spelet har den ultimata spelmekaniken för ett Jrpg spel, där alla karaktärer spelar en stor roll för vilka attacker och magier man kommer kunna göra under en strid! Sen så har spelet även en fantastisk story, där det förekommer en hel del tidsteleportering, Otroligt charmiga karaktärer, så som en vapendrager/hjälte som förvandlats till en groda, en robot från framtiden, en kattliknande stenålderskvinna! Grr, I would definitely tap that! ;) Men även superhäftiga bossar så som en vampyrliknande magiker, som blir en valbar karaktär senare i spelet, och även en gigantisk igelkotte! (eller den liknar i alla fall en igelkotte!) Musiken får man helt klart inte glömma eftersom den är helt magisk! http://www.youtube.com/watch?v=caRKvQAyU7M, där får ni ett smakprov, det är grodans musiktema! Mitt tips till er alla är att plocka fram ert undan gömda Super Nintendo och fixa detta spelet. Kanske kommer även ni någon gång känna ljuv nostalgi av att spela Chrono Trigger! ^^

Det bästa från16-bit eran!

4 kommentarer:

  1. Bäst är den! chrono trigger <3

    SvaraRadera
  2. Helt klart! Man minns alla karaktärer från spelet, och alla tidsåldrar man åker igenom!

    SvaraRadera
  3. Chrono Trigger <3 Du glömde att nämna att det har superhäftiga bossar(magus! som blir valbar spelkaraktär)

    SvaraRadera
  4. Jo, jag tänkte skriva det, men visste inte riktigt hur xD. Uppdaterar då och då xD

    SvaraRadera